letsfaceit

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

I väntans tider!

Av Zara - 24 oktober 2010 22:43

En sak som ligger långt ner på min "tycka om"- lista och tyvärr högst upp på min "att göra" lista är väntan...


Fy fan, rent ut sagt, vad vi människor väntar och väntar på allt hela tiden! Jag vill leva här och nu, och så ska jag jävlar anamma behöva vänta på allt som kommer i min väg :-O


Man väntar på lönen, på att micron ska pipa, på bussen, på att platttången ska bli varm, på ett samtal, på att potatisen/pastan ska bli klar, på att få gå och sova, på att bilen ska bli varm, på att barnen ska komma ut från skolan, på posten, på ett mail, på att nagellacket ska torka, på att parkeringsplatsen närmast entren ska bli ledig och på att datorn ska tänka färdigt.


Man väntar barn och på att denne/denna ska lära sig krypa, stå, gå och få sin första tand, väntar tills det blir semester, på att börja jobba, på att tvättmaskinen ska bli klar, på svar, på ett sms, på att det ska sluta regna, på att affären ska öppna, på julafton, på att skoldagen ska ta slut och man väntar på folk!


Man väntar i väntrum, ja just det, vi har till och med rum för väntan!! man köar och väntar och väntar och köar!! *aaarrgggghhhh*


Det jobbiga och delvis sjuka är att ofta stannar hela livet upp ett par minuter/ett par timmar/ett par dagar/ett par veckor i denna väntan, man kan liksom bara inte roa sig med annat förens väntan är över.

Till problemet hör att timmarna går, dvs livet rullar på ändå, så det gäller att hitta sysselsättning i väntans tider, så livet inte rullar förbi en!


Nu låter jag nästan som arbetsförmedlingen, "-ingen sekund av din arbetslösa tid får gå till spillo, blaha blaha!" men så är det icke, jag vill bara att just du och dessutom jag, ska ha maxat tiden vi har här, så när den dagen kommer då det är över, då kan vi tänka tillbaka att vi inte var några väntare, vi var livlevare! :D

 
 
pendeln

pendeln

25 oktober 2010 11:03

Så rätt vi gör inget annat än att väntar och väntar på olika saker...iof är en del väntan lite underbart kittlande och förgyller tillvaron men just själva andemeningen stämmer...ta vara på dagen och lev nu för det är alla dom små vardagliga sakerna som ger en helhet...ah nu lät jag verkligen filosofisk men visst är det synd att det oftast ska vara tragiska händelser som får en att tänka efter och vilja ta vara på livet...jag försöker verkligen leva Nu men det beror nog på att jag har varit med om en hel del och därför uppskattar livet...

http://pendeln.blogg.se

Zara

25 oktober 2010 15:26

Det var både filosofiskt och klokt! :) tack för kiken!

 
Vivi

Vivi

26 oktober 2010 12:28

Så sant skrivet, vi väntar alldeles för mycket. Jag brukar iof försöka sysselsätta mig när jag väntar... t.ex ha en bok med mig eller lite bra musik när jag åker tåg osv. sedan handlar det ju inte alltid om att ta till vara på all tid utan att även kunna njuta och slappna av i de stunder vi väntar :) att kanske njuta över att ibland vara förVÄNTANsfulla :)

http://www.missvivis.se

Zara

26 oktober 2010 13:19

Haha, sant så sant :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards