letsfaceit

Alla inlägg under mars 2011

Av Zara - 31 mars 2011 23:40

Sisådärdå, nu har det varit en del happenings så jag har flera konstateranden att göra!


Konstaterande nummer 1:


Jag har skaffat en nygammal älskare, en muskelknutte med snygga kurvor, lite rostig, alltid startklar, går bra som fasen, krånglar sällan....

.............min bil!

Vi lever i ett kärleksfullt förhållande, ingen vet hur mycket vi gillar varandra egentligen, men i somras svek den mig halvägs till Haparanda från Falun och efter det har vi haft det lite ansträngt.


Vi brukar lyssna på hårdrock tillsammans, se nya platser, stjärtvärme, spolarvätska och ömhet helt enkelt, och efter i somras så.....ja det kändes inte helt rätt liksom och jag har gått i lite bytestankar......tills idag, då min älskare visade mig kärlek igen och gick igenom besiktningen för tredje gången i rad! Jag hade slängt ut 140 kr på en date i biltvätten, fyllt på spolarvätska och gnidit instrumentpanel, och vad får jag...Jo, rent papper!! Hurray! True love!



Konstaterande nummer 2:


Prolog:

Jag jobbade fredag-söndag varav heldag 8-20 på lördagen, skulle vara ledig på måndagen men hade en utbildning att trilla in på mellan 8.30-16 både måndagen och tisdagen för att sen avsluta med arbete onsdagkväll, underbara ljuvliga soliga vårdagar.


Fick vara ledig idag istället, och kan plötsligt summera ledigheten till en mini semester, 4 dagars ledigt på raken, weehoo!

Och vad händer...jo tamejfan börjar snön vräka ner, det är väl förjävla gulligt!


Hörde det ryktas om att det skulle bli sol och 15 plusgrader i helgen, så vad ska man säga...IN MY FACE!

Det är inget skämt, att vi kan skippa allt vad meteorologer heter, vi kan istället dela ut mitt schema till svenska folket, så kan alla förutspå vädret själva!


-"Få seee nuuu, jo, det blir fint väder på lördag, för Zara jobbar då! och vi kan inte åka ut på sjön på måndag, för då blåser det orkan och snöar för då är Zara ledig!"



Konstaterande nummer 3:


Jag undrar ofta varför mitt liv hela tiden pinnar på så himla fort??

Kan det vara för att jag redan tvingats skriva schema för dagis/fritids hur det ska se ut sista veckan i april, och då har april börjat för ca 10 minuter sedan!


Det kan också bero på att jag redan gjort upp hur mitt liv ska se ut i mitten på augusti, eller ja, varför inte hela sommaren, exakt när jag ska få vara ledig och inte....det är ju helt jäkla otroligt! o0

Plötsligt kändes det som att det snart är höstlov igen och då är det jäkligt svårt att leva för stunden, men jag gör mitt bästa ;)

Av Zara - 26 mars 2011 22:37

Man tycker 18-åringar är småungar och skäms över att vistas på samma krog som dom, alternativt så ber man dem vänligt men bestämt att sprita händerna och klä på sig ordentligt om de ska hänga i strippstången, eller alternativt så känner man deras föräldrar.


Man är äldst på krogen, trots 22 årsgräns.


Man pratar väder, elpriser och/eller bensinpriser med de flesta man möter.


Man får ut mer av att prata i telefon med sina vänner, än att ses irl, iaf om man har barn.Det är svårt att försöka sig på ett samtal med någon när det spills dricka över hela bordet, nån grinar, nån är färdig på toa, en har somnat på soffan och en har sockertorskat.....samtidigt.


Man fattar inte att smileys numer är vända åt fel håll..dvs (: istället för :)


Man blir glad av att få visa legitimation.


Det är tio år eller mer sen man tog studenten..Och man avundas inte längre dom som gör det, man tycker mest synd om dom att dom inte tog till vara på tiden utan matlådor, helgarbete och dagislämning 6.30


Man oroar sig inte längre för att få hjälmfrilla när man cyklar, man är livrädd för att cykla överhuvudtaget, än värre utan hjälm, med risk för lårbensbrott, skallskada och stukade handleder.


Man överväger seriöst att köpa broddar.


Man har mer panodil än kondomer i väskan.


Man tycker att blomkål och broccoli är en underbar grönsak.


Man tycker att grönsaker är underbara.


Man blir glad när nån tycker att man ser ung ut och förbannad när nån tycker att man ser gammal ut.


Man köper goda dyra drycker på bolaget, istället för billigt och flakvis, oavsett om det smakar kattpiss.


Man åker hem från jobbet en lördagkväll, fattar inte ens att det är lördag och undrar varför det är så mycket folk ute.


Man är gammal när man kan blogga om hur man vet att man är gammal.













Av Zara - 22 mars 2011 20:03

Nu har jag gnuggat geniknölarna igen, och allt började på toaletten på jobbet.........Ja, jag vet! ;)


Denna vilja vi allra flesta har av att dölja att vi gör nummer två och även släpper väder.

Detta är ju ett fullkomligt naturligt fenomen som vi alla pysslar med, ingen mindre än nån annan egentligen och vissa väljer även att underhålla på detta vis.


Fisar finns i alla dess former, ljud och lukter!

T.ex.fis, smygare, brakskit, prutt, prupp, ja kärt barn har många namn! Och var av en av dessa ord kan jag garantera får dig att tänka på ett speciellt ljud och en speciell lukt bara av att läsa dom.

Vissa spar sina under täcket för att insupa odören vid ett senare tillfälle, vissa viftar upp den i sitt eget ansikte, eller varför inte gärna i nån annans.


Jag kan inte låta bli att undra över nöjet och varför man väljer att lukta på sin egen stank, det är ju inte direkt så att det kommer lukta hallonbåtar? Är det så att man blir aschockad varenda gång den luktar skit? Och varför luktar inte dina egna fisar lika illa som andras?


Men sen kommer vi också till steg två, varför är det pinsamt att fisa inför andra ibland och ibland inte?

Varför släpper man inte av en brakare på första dejten?

Jo, för rädsla att den andra inte ska tycka om dig när du gör en naturlig grej som den andre gör lika mycket utav, vilket då innebär att båda går med magknip och sen måste "pudra näsan" för att släppa på spänningen.


Samma sak med att göra nummer två, herregud, det finns till och med ett sätt med titel på för att dölja eländet, nämligen plumspapper, som iaf väldigt många damer använder.

Och för att göra det hela ännu diskretare dyker du upp utanför badrumsdörren och stinker Glade Potpuri istället, knappast mindre uppenbart vad du gjort därinne....och därinne stinker det Glade Potpuri och gårdagens middag ;)


Och vi har mardröms scenarior som att vara borta och bajsa, och toa pappret tar slut, för det har ju säkerligen aldrig hänt värdinnan/värden själv nån gång ;) Men vissa går hellre med skit i baken än å förnedrar sig och ber om papper, och då erkänner att dom har B:A:J:S:A:T!


Ett annat hiskeligt scenario är när man ätit tacos och dagen efter beslutar sig för att göra sig av med dölasten, och någon annan ska in direkt efter, då skyller dom flesta på nån tidigare toagäst, eller hundskit under skon, hellre än att bara säga: -" PUH, fy fan vilken skön skit! Håll för näsan kompis!"


Det finns en hel del kontrast i detta, barn kan fisa och bajsa, när som helst och hur som helst, i de flesta fall, med öppen dörr och en rejäl beskrivning hur det som kom ut där bak såg ut.


Nykära par gör inget utav det, och defintivt inte med öppen dörr.


Äkta makar/sambos kan göra en del utav detta, ibland den ena parten mer än den andra, vissa kan även borsta tänderna samtidigt som den andra klämmer korv. (detta övergår mitt förstånd)


Killkompisar fiser högt och ljudligt bland vänner, viftar gärna upp en och annan i ansiktet på en vän, gapskrattar eller varför inte ha en liten tävling?


Tjejer gör inte det ovan nämnda med sin vänner, och i så fall väldigt få.


Att skämmas över lukt och ljud är nåt de flesta verkar komma över när de närmar sig medelåldern...antingen är det bara förståndet som kommer i kapp, eller så skiter de bokstavligt talat i det!

Av Zara - 19 mars 2011 00:39

Nu är jag osäker på om jag verkligen kommer att bli Usa´s första kvinnliga president ändå, då min finfina teori som jag bloggade om sist, sprack som en varböld i en tonårings ansikte..


Det är ju som att man är ett typ exempel på Murphy´s lag, om du slår upp det i ett lexikon så kan jag sätta min högra arm på att där syns ett foto på mig, ett mugshot, ett bra exempel för att visa folk från när & fjärran, hur en jävel med otur ser ut!


När jag precis dammade av och packade upp vårkänslorna, så vräker det ner över en decimeter snö och bilen tog 20 minuter att få snöfri efter jobbet, man vill bara peka FUCK YOU till vädergudarna och snöpula dom, och det är det enda roliga med snö!


Strålande solsken dom två dagarna man är på jobbet mellan 13-21, jajemen, sen när det är fredag, man slutar 14 inför en skön ledig helg, då jävlar öppnar himlen sig!


Det är bara att slänga tillbaka damm och skit i lådan med vårkänslor och slänga in under sängen igen, och jag tänker inte packa upp dom igen förens i Juni! 

Av Zara - 15 mars 2011 20:14

Eftersom jag inte alls är nån vintermänniska och helst skulle låsa in mig hela frysboxhalvåret är den enda aktivitet jag ägnat mig åt, även denna vinter, gnäll, så jag ska gottgöra det nu!

Jag har klagat så förbannat mycket, så folk runt mig, som egentligen älskar vinter och snö, har gått och blivit deprimerade dom med och kanske satt nån stackars slalomfirma i konkurs..


Så tillbaka till gottgörandet, trots mitt klagande, gnällande och all gråt på mina bara knän så har vintern ändå stannat kvar och det med råge..vidrig kyla, snö, is, rutskrapande, halka och allt annat läbbigt som den för med sig, så nu ska här testas en ny teori:


"Fan va trött jag blir på våren, och värmen ska vi inte ens prata om.

Ljudet av dropp från taken får mig att rysa och Krokusar är både fula och allergiframkallande..

Vem fan vill se grönt gräs egentligen, skitäckligt!

Kunna gå ut utan täckbyxor? Otäckt!

Jaha, då ska man väl gå ut och slå ihjäl sig på rullgrus då!"


Sådär, nu hoppas vi att det fungerar lika bra som klagandet över vintern gjorde, dvs våren är här och den är här för att stanna hur mycket jag än gnäller över det! Tjoohoo!


Och tänk va roligt det blir för alla i byn att se mig ute efter 4 månaders låst dörr, tänk va glada dom ska bli ;)

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Skapa flashcards