letsfaceit

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Tag me!

Av Zara - 7 april 2011 20:57

Jag har länge funderat på en sak, en ganska viktig sak, en sak som alla borde ta sig en ordentlig funderare på...


Varför tar vi bort prislapparna på presenter?


Varenda gång jag köpt en present, så kikar jag rätt snabbt efter vart prislappen befinner sig och oftast förbannar jag det affärsbiträde som satt lappen på ett så jävla dumt ställe, att den kommer synas, och undrar hur fan jag ska få bort den på bästa sätt.

Och efter salpetersyra, tång, vatten, ajax, rasp, fil, blåslampa och kniv, så sitter klistret lik förbannat kvar.


Och varför denna eviga syssla för att ta bort varenda uns av misstanke att du kan ha betalat något för presenten?

Skulle du ha tagit den i gratislådan på Röda Korset så skulle du skämmas över det med.


Är det fult att visa att du betalat dyra pengar för din present?

Du kanske inte vill skryta inför dom andra gästerna att du maxat kreditkortet på den dyraste presenten?

Eller är det fult att ha köpt en billig present?

Och va fan hände då med att det är tanken som räknas?!


Eller är det så att det är jante lagen som spökar igen, du får inte sticka ut med en dyr eller för billig present, då är du inte en Svensson, usch för icke-Svenssons!


Och varför är det röda lappar på varor trots att det inte är prissänkt eller extrapris, så att man ska stå och tänka: -"Faa-aan, prislappen sitter kvar!" när man ser födelsedagsbarnet stå och riva upp pappret från en ganska påkostad present som ser ut att vara på rea.

Sen törs man inte ta så mycket tårta för att alla gäster tittar snett på en och tycker att man knappt förtjänar en stol att sitta på, när man kommer dragandes med nån jävla halva priset present.


Varför är rea lappar röda?

Rött är ju nåt dåligt såsom stoppskyltar, varningar, infekterade sår, rött urin, röd näsa, rödsprängda ögon, finnar, röd spisplatta...Det måste ha blivit nåt fel! I love rea!


Nej, våga vägra att ta bort prislappen, det kan omöjligt vara nåt fult att visa vad man betalat för en present, likaså vart man köpt den, överlämna gärna paketen i den påsen du fick från Rusta, Dollar store eller ÖB, när du handlade, det är inget fel med det!

Bara återigen en sån där "Män i skor hittepå grej"!

Vi måste liksom alltid ha något att skämmas för.

 
 
ior

ior

8 april 2011 21:58

de röda prislapparna ser jag nästan som ett litet kärlekstecken ;) I love rea, de borde bara forma om prislapparna till små hjärtan!

http://kallamiggalen.bloggplatsen.se

Zara

9 april 2011 00:07

Haha, det är precis SÅ det borde vara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Skapa flashcards