letsfaceit

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Zara - 11 oktober 2010 22:19

Jag drar mig till minnes om en gång för länge sen...


När man strosade på affären med en liten Michelle i vagnen, hon satt där förnöjt och åt smörgåsrån i godan ro, man gick och fnissade/kände sympati för alla andra föräldrar som diskuterade med sina barn varför man inte kan köpa godis varje dag , fick förklara att det inte var ok att köra på tanten med kundvagnen och framtvinga en ursäkt till samma dam med högrött ansikte och få "du är en fisprutt" till svar istället för en ursäkt av en sjövild 4 åring, och som hade fullt sjå att hålla i det ena barnet medans det andra röjde bland frukten och kanske tog sig en rejäl tugga..


Och där, förblindad av sin söta dotters naiva blick och lockiga hår, bland kalaspuffar och våtservetter trodde man att det aldrig någonsin skulle komma på tapeten, sådär kommer hon aaaaldriiiig hålla på.............

Tills ungefär ett år senare, då man röd i ansiktet av pinsamhet bad om ursäkt för att hon kallat nån tant för tjock, kastat varor, stampat och gråtit och skrikit över att vi köpte 5 bananer och inte 7!

Eller som den gången då hon sopade golvet med sin jacka och krälade runt nedanför lösgodiset av ilska över att vi inte skulle köpa nåt och jag fick förklara varför man inte kan äta godis varje dag.


Den gången kom även en äldre herre fram och gav mig beröm för att jag stod på mig, jag blev hemskt mallig tills jag insåg att denna herre förmodligen piskat upp sina barn med livrem ;) Men å andra sidan, beröm är beröm, right!? :)


Man tittade på andra föräldrar, och såg dom där nyblivna ettårings föräldrarna som kikade på en med full oförståelse, sen tittar dom på varann och med bara blicken kan man se att dom menar: "sådär kommer vår lilla Olle aaaaaldriiig göra!"

Sen ser man den andra typen föräldrar som ger en ett leende och en nick, vilket betyder: "Jag vet preeeciiiis hur kul det där är....NOT!" ;)

Och tro mig, ettåringsföräldrarna KOMMER att bli den andra typen, om ett litet litet tag ;)


Jag är nog för det mesta en sån där mamma som folk funderar på att ringa socialtjänsten för en direkt upp plock utanför Willy´s, eftersom jag inte kan bete mig annorlunda utanför hemmets väggar, trots att man vill sjunka igenom golvet när barnen grinar, slåss och kör omkull konservburkar med flit, så måste jag ta fram rivjärn och taggtråd!

Nån måtta får det vara, och jag drar gärna in barnen i Afrika med för den delen!


Lilleman lyckades med en sån där kommentar idag igen:

-"Alla har Hannah Montana i sina datorer, shit va Hannah Montana sprider sig!" Oliver 5 år


 


Kalaskille som visar upp sin första glugg! :)

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards