letsfaceit

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Zara - 2 oktober 2010 14:50

Jag har upptäckt en tråkig sida hos mig själv, jag gillar enformig mat!


Inte så att jag vill ha samma jämt utan för att jag inte gillar att göra maten för "exotisk".

Jag har jättesvårt för t.ex ananas, äpple, melon m.m i mat,

ja faktiskt all frukt, det är för förknippat med efterrätt för mig,

och jag inser att jag är ganska tråkig när jag kan lägga ingefära, kanel, honung, sötsur sås m.m till samma lista..


Och dessutom går ALL svamp fetbort också, och såhär i svamp plockar tider kan jag inte låta bli att känna mig utanför när det låter så himla gott med trattisar och allt vad det heter, men jag kan verkligen inte lära mig tycka om det, och konsistensen ska vi inte prata om :-/


Jag var med om nåt väldigt traumatiskt gällande svamp när jag var yngre, då min lillasyster satt och åt champinjoner direkt ur konservburken och dessutom drack upp spadet *OMG*

Det kanske var så pass traumatiskt så jag aldrig mer kan få i mig en svamp, jag börjar bli övertygad!


Tycker ändå att jag är ganska modig att testa nya saker, men sen förändras man ju också, det man inte gillade för tio år sen kan komma smygandes som tomten på julafton och man kanske hittar en ny rätt man bara avgudar.


Så man kan väl summera det hela med att man inte ska vara rädd för att testa nya saker...ja, förutom svamp, ananas, äpple, melon, ingefära, honung och sötsur sås då! ;)  

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards