letsfaceit

Alla inlägg under april 2011

Av Zara - 9 april 2011 13:55

Att hata är ett starkt ord, men det kommer även väl till pass i många sammanhang, som t.ex nu, i det här inlägget om trafikanter!


Jag HATAR cyklister och en hel hög av bilisterna jag måste dela väg med. Här följer några exempel:


Folk som kör 70-80 km på 90 väg, för att sen när det blir 50, fortsätta hålla samma hastighet, varför??

Är det ok att glida runt på vägarna i nån "lagom" hastighet som man valt själv, typ inte för fort och inte för sakta?


Folk som kör om i kurvor, i möten eller överlag där det är dålig sikt, som idioter slickar dom förbi en så hela bilen svajjar till och hjärtat sitter i halsgropen, för att sedan bränna på, make a point och spy ut avgaser. Det lustiga är att när man kommer in till staden 10 km från mitt hem, så kör man upp bredvid blådåren i rondellen....varenda gång!!

Alltså helt jävla onödigt att bränna ur 2 liter bensin för att man inte kan ligga bakom nån som faktiskt håller den tillåtna hastigheten, i ca 6 minuter som det tar att köra in till stan.


Sen har vi rövslickarna, dom som ligger och nosar en där bak och bländar en, man tror att dom ska köra om, men det gör dom aldrig, dom bara ligger där, jävlas och riskerar livhanken på mig, mycket rart gjort!


Sen har vi cyklistjävlarna..mina favoriter..det är som att normala gångtrafikanter och bilister blir som förbytta när dom får en hoj mellan skånkorna.

Det vinglas, cyklas rätt ut i körbanan, tas ingen hänsyn till varken bilar eller andra medmänniskor eller varför inte ta cykeln efter en tungt trafikerad riksväg, med 2 cm väggren där det blåser förbi lastbil med tungt släp värre än folk flockas på Ullared.

Det händer nämligen mer än en gång per dag efter vägen till stan och mitt arbete.

Som bilist har jag lust att köra ner allihop, eftersom jag i princip alltid får trampa bromsen i botten för att jag har en galen cyklist på min högra sida och en långtradare på min vänstra.

Det är nästan så man vill blunda och hålla för ögonen och hoppas att ingen dör på kuppen.


Sen finns det ju även körkortsinnehavare som tar sig orken att klämma ner bältet i bälteshållaren för att sen sätta sig utanpå alltihop, anledningen till detta är att det är så jävla irreterande när det klickar/varnar att man inte har bältet på.. o0..Annars som ett litet lätt förslag så kan man sätta PÅ sig bältet och rädda både liv och lem.


Sen har vi raringarna som klämmer sig ut i korsningar och rondeller så däcken skriker, och själv får man sakta ner till traktor fart för att inte hälsa på i bakrutan på dom.


Och ännu en favoritkategori...old people..som borde ha parkerat för längesen, där håller man istället 50 km på ALLA vägar, och testar alla kör riktningar i rondeller, eller använder bakomvarande bil som praktiskt riktmärke vid fickparkering, när det bumpar till i bilen bakom, så var det visst för nära.


Och visst, jag håller med, det borde utövas färre fuck you:n och mer kärlek i trafiken, men det är svårt att älska dårar.. 

Av Zara - 7 april 2011 20:57

Jag har länge funderat på en sak, en ganska viktig sak, en sak som alla borde ta sig en ordentlig funderare på...


Varför tar vi bort prislapparna på presenter?


Varenda gång jag köpt en present, så kikar jag rätt snabbt efter vart prislappen befinner sig och oftast förbannar jag det affärsbiträde som satt lappen på ett så jävla dumt ställe, att den kommer synas, och undrar hur fan jag ska få bort den på bästa sätt.

Och efter salpetersyra, tång, vatten, ajax, rasp, fil, blåslampa och kniv, så sitter klistret lik förbannat kvar.


Och varför denna eviga syssla för att ta bort varenda uns av misstanke att du kan ha betalat något för presenten?

Skulle du ha tagit den i gratislådan på Röda Korset så skulle du skämmas över det med.


Är det fult att visa att du betalat dyra pengar för din present?

Du kanske inte vill skryta inför dom andra gästerna att du maxat kreditkortet på den dyraste presenten?

Eller är det fult att ha köpt en billig present?

Och va fan hände då med att det är tanken som räknas?!


Eller är det så att det är jante lagen som spökar igen, du får inte sticka ut med en dyr eller för billig present, då är du inte en Svensson, usch för icke-Svenssons!


Och varför är det röda lappar på varor trots att det inte är prissänkt eller extrapris, så att man ska stå och tänka: -"Faa-aan, prislappen sitter kvar!" när man ser födelsedagsbarnet stå och riva upp pappret från en ganska påkostad present som ser ut att vara på rea.

Sen törs man inte ta så mycket tårta för att alla gäster tittar snett på en och tycker att man knappt förtjänar en stol att sitta på, när man kommer dragandes med nån jävla halva priset present.


Varför är rea lappar röda?

Rött är ju nåt dåligt såsom stoppskyltar, varningar, infekterade sår, rött urin, röd näsa, rödsprängda ögon, finnar, röd spisplatta...Det måste ha blivit nåt fel! I love rea!


Nej, våga vägra att ta bort prislappen, det kan omöjligt vara nåt fult att visa vad man betalat för en present, likaså vart man köpt den, överlämna gärna paketen i den påsen du fick från Rusta, Dollar store eller ÖB, när du handlade, det är inget fel med det!

Bara återigen en sån där "Män i skor hittepå grej"!

Vi måste liksom alltid ha något att skämmas för.

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Skapa flashcards