letsfaceit

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Ibland slinker det ur en lite äkta hat..

Av Zara - 9 april 2011 13:55

Att hata är ett starkt ord, men det kommer även väl till pass i många sammanhang, som t.ex nu, i det här inlägget om trafikanter!


Jag HATAR cyklister och en hel hög av bilisterna jag måste dela väg med. Här följer några exempel:


Folk som kör 70-80 km på 90 väg, för att sen när det blir 50, fortsätta hålla samma hastighet, varför??

Är det ok att glida runt på vägarna i nån "lagom" hastighet som man valt själv, typ inte för fort och inte för sakta?


Folk som kör om i kurvor, i möten eller överlag där det är dålig sikt, som idioter slickar dom förbi en så hela bilen svajjar till och hjärtat sitter i halsgropen, för att sedan bränna på, make a point och spy ut avgaser. Det lustiga är att när man kommer in till staden 10 km från mitt hem, så kör man upp bredvid blådåren i rondellen....varenda gång!!

Alltså helt jävla onödigt att bränna ur 2 liter bensin för att man inte kan ligga bakom nån som faktiskt håller den tillåtna hastigheten, i ca 6 minuter som det tar att köra in till stan.


Sen har vi rövslickarna, dom som ligger och nosar en där bak och bländar en, man tror att dom ska köra om, men det gör dom aldrig, dom bara ligger där, jävlas och riskerar livhanken på mig, mycket rart gjort!


Sen har vi cyklistjävlarna..mina favoriter..det är som att normala gångtrafikanter och bilister blir som förbytta när dom får en hoj mellan skånkorna.

Det vinglas, cyklas rätt ut i körbanan, tas ingen hänsyn till varken bilar eller andra medmänniskor eller varför inte ta cykeln efter en tungt trafikerad riksväg, med 2 cm väggren där det blåser förbi lastbil med tungt släp värre än folk flockas på Ullared.

Det händer nämligen mer än en gång per dag efter vägen till stan och mitt arbete.

Som bilist har jag lust att köra ner allihop, eftersom jag i princip alltid får trampa bromsen i botten för att jag har en galen cyklist på min högra sida och en långtradare på min vänstra.

Det är nästan så man vill blunda och hålla för ögonen och hoppas att ingen dör på kuppen.


Sen finns det ju även körkortsinnehavare som tar sig orken att klämma ner bältet i bälteshållaren för att sen sätta sig utanpå alltihop, anledningen till detta är att det är så jävla irreterande när det klickar/varnar att man inte har bältet på.. o0..Annars som ett litet lätt förslag så kan man sätta PÅ sig bältet och rädda både liv och lem.


Sen har vi raringarna som klämmer sig ut i korsningar och rondeller så däcken skriker, och själv får man sakta ner till traktor fart för att inte hälsa på i bakrutan på dom.


Och ännu en favoritkategori...old people..som borde ha parkerat för längesen, där håller man istället 50 km på ALLA vägar, och testar alla kör riktningar i rondeller, eller använder bakomvarande bil som praktiskt riktmärke vid fickparkering, när det bumpar till i bilen bakom, så var det visst för nära.


Och visst, jag håller med, det borde utövas färre fuck you:n och mer kärlek i trafiken, men det är svårt att älska dårar.. 

 
 
Ingen bild

www.lagomskadetvara.blogspot.com

9 april 2011 22:45

Jag hatar den där surgubben vi bodde granne med i lägenheten.

För det första så borde han byta ut remmen i sin jävla volvo, för den SKRIIIIIKER för jävligt.

För det andra så borde han fatta att man har inte blyfot när man kör in på gatan bland barn, hundar och vuxna, andra bilar i rullning mfl.

Har i fem år önskat att han skulle pajja sin bil i fartguppet på gatan, men vad är det man säger, ont krut förgås inte så lätt?

Zara

10 april 2011 12:56

Nejdu, det verkar som att såna gubbjävlar aldrig får fel på bilen, murphys lag som vanligt, drabbar bara såna som mig och andra normala bilister!

 
Sofia

Sofia

10 april 2011 08:30

själv avskyr jag dom som kör 75-80 på 90väg och så fort det blir tvåfiligt gasar upp till 110 så man inte hinner köra om om man inte gasar som fan själv och sen bromsar dom ner till sina 75-80 igen när det blir enfiligt. Jävla Idioter.

http://fiamittilivet.bloggplatsen.se

Zara

10 april 2011 12:55

Haha, ja!! Jag vet precis vad du menar!
I somras körde jag upp till Haparanda, där är hela vägen uppdelad som du beskriver det, så det har hänt fler än en gång!

Man kan ju bli skitpissed på folk som INTE kör om också, när det är tvåfiligt och ligger tre husvagnar i 80 och sen två personbilar före en, och så kör inte dom om, så man måste köra om en hel karavan själv, om man hinner :-@

 
Johanna

Johanna

10 april 2011 12:35

Såna bilister stör jag mig på som fan... hallå vad håller du på med likosm?

Själv stör jag mig mest på gående som tvunget måste gå på cykelbanorna när de har en stor bred fin gångbana och hålla sig till. Värst när de går ut framför en, livsfarliga!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Zara

10 april 2011 12:52

Ja, man kan verkligen undra vad som hände efter uppkörningen, det bara spårade ur eller??

Ja, gångtrafikanter är faktiskt också en kategori för sig, sen den nya lagen kom verkar folk tro att det bara är att kliva rätt ut, för det är ju bilistens fel om de blir påkörda, vilket jävla resonemang! :-O

 
Baso

Baso

14 april 2011 07:37

bara du kör det :D låt inget hindra dig :D

http://www.baso.nu

 
Johanna

Johanna

16 april 2011 11:03

jodå jag vet vad du tycker :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Hanna

Hanna

1 maj 2011 20:12

Ibland undrar jag vilket år det var kellogs lämnade ut körkort i flingpaketen? Eller är det kanske en återkommande kampanj som de har en gång om året?
Bra inlägg!
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Zara

1 maj 2011 20:58

Haha, jadu, det verkar vara en bestående kampanj ;) Tack för kiken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Skapa flashcards