letsfaceit

Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Hur man vet att man är gammal?

Av Zara - 26 mars 2011 22:37

Man tycker 18-åringar är småungar och skäms över att vistas på samma krog som dom, alternativt så ber man dem vänligt men bestämt att sprita händerna och klä på sig ordentligt om de ska hänga i strippstången, eller alternativt så känner man deras föräldrar.


Man är äldst på krogen, trots 22 årsgräns.


Man pratar väder, elpriser och/eller bensinpriser med de flesta man möter.


Man får ut mer av att prata i telefon med sina vänner, än att ses irl, iaf om man har barn.Det är svårt att försöka sig på ett samtal med någon när det spills dricka över hela bordet, nån grinar, nån är färdig på toa, en har somnat på soffan och en har sockertorskat.....samtidigt.


Man fattar inte att smileys numer är vända åt fel håll..dvs (: istället för :)


Man blir glad av att få visa legitimation.


Det är tio år eller mer sen man tog studenten..Och man avundas inte längre dom som gör det, man tycker mest synd om dom att dom inte tog till vara på tiden utan matlådor, helgarbete och dagislämning 6.30


Man oroar sig inte längre för att få hjälmfrilla när man cyklar, man är livrädd för att cykla överhuvudtaget, än värre utan hjälm, med risk för lårbensbrott, skallskada och stukade handleder.


Man överväger seriöst att köpa broddar.


Man har mer panodil än kondomer i väskan.


Man tycker att blomkål och broccoli är en underbar grönsak.


Man tycker att grönsaker är underbara.


Man blir glad när nån tycker att man ser ung ut och förbannad när nån tycker att man ser gammal ut.


Man köper goda dyra drycker på bolaget, istället för billigt och flakvis, oavsett om det smakar kattpiss.


Man åker hem från jobbet en lördagkväll, fattar inte ens att det är lördag och undrar varför det är så mycket folk ute.


Man är gammal när man kan blogga om hur man vet att man är gammal.













 
 
Johanna

Johanna

27 mars 2011 12:29

Härligt inlägg :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Zara

27 mars 2011 12:57

Tack :)

 
Ingela

Ingela

27 mars 2011 18:02

Klockrent! Bra skrivet :)

http://crosscreekrapids.bloggagratis.se

Zara

27 mars 2011 18:20

Tack! :)

 
jeppe

jeppe

27 mars 2011 23:03

ha ha
har slutat med kondomer i min plånbok, har börjat ha med selleri och broccoli i stället , asg,

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

27 mars 2011 23:18

Hahaha, ja det där är sånt som smyger sig på och plötsligt står man här och gillar både blomkål och selleri ;)

 
Bitterfittan

Bitterfittan

10 maj 2011 18:34

Hahahaha! Så jäkla bra skrivet. Panodil och broddar, that´s me. I alla fall nästan. Ibumetin och "praktiska men fula" skor till och från jobbet peridoen november och mars - för vem vet om inte 30+ ligger i farozonen för lårbensbrott? Huuuu! När och hur hände det här? Och ändå; så himla skönt!!!!

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

Zara

10 maj 2011 18:37

Underbaaart! :) Det är både läskigt och roligt när man känner igen sig i sånt här ;) Jag inser att jag blivit gnälligare med åren, över sånt här som man aldrig skulle bry sig i annars, typ när det är dragigt ;) Herregud, snart växer det mossa på en ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Skapa flashcards