letsfaceit

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Zara - 7 oktober 2010 21:22

Var till vårdcentralen idag och tanken har slagit mig många gånger, varför är vi så rädda för varann för?


Där sitter vi, 3 personer...i varsin soffa och tittar stint i varsin tidning med rädsla för att nån ska börja prata..

Alla tittar upp när nån går förbi och hoppas på att räddas ur väntrumsmardrömmen, alla småler lite artigt och otäckt trevligt mot varandra, viker ner blicken och tänker..

"-Faaaaaan, sätt dig inte bredvid mig...I-N-T-E bredvid miiiiiiiiiig, då måste jag vara artig och prata med dig också....åh puh, tack å lov, personen kunde inta en egen soffa att sitta själv i..skööönt!"


Vi är en besvärlig sorts människor, för tänk om jag hade tryckt ner mig i en soffa bredvid nån trots att det finns andra platser...vad tror ni hade hänt då??

Jo personen bredvid mig skulle chockat titta upp ur sin tidning och snegla åt mig och tänka: "åh nej, vad gör hon??"

och sen kallsvettas resten av tiden för att den socialt missanpassade läskiga tjejen bredvid trängt sig ned precis bredvid, som värsta jädra psykot!


Och tänk er ett buss senarium, där alla passagerare helst ska sitta med två arslebredd ifrån varann, åt alla håll, helst skulle alla ha en egen fyrkant med koner runt om...MY SPACE!

Tänk er då att ni sitter där, du och en passagerare till, ni sitter i varsin ände av bussen och en tredje passagerare kliver på och sätter sig bredvid dig, trots att det finns 57 lediga säten...

Tänk då, att det är vår allas referens på hur ett psykfall beter sig, hahaha!


Du skulle undra om personen var full, drogad, psykad, sjuk, fläng, dum, korkad och så skulle du känna dig hotad, trängd och illa tillmods förmodligen...Haha, rätt lustigt!


Oliver upptäckte idag att jag tagit fram finporslinet, torsdag å allt, och gick fram och ögnade dem och sa: "Vad ska du göra med dom här underbara muggarna, mamma?"

 

Haha, den gossen alltså ;)


Men det blev iallafall såna här till sist, tiggde åt mig receptet på Polkagrisdrömmar!

Typ polkagrismousse med digestivekex under, supersmarr!

 

Ja, det såg inte jättegott ut, okej då, men det VA det iaf ;)

Och muggarna var underbara!! SÅ DE SÅ!

Av Zara - 7 oktober 2010 00:25

Idag var en otroligt ledig och härlig onsdag!


Firade ledigheten med att fräsa hem till en störtskön böna, som bjöd på äkta kvinnokaka, cheesecake brownies, precis vad ett par ärtor behöver, när det ska talas och talas och talas...


I ungefär 300 minuter diskuterades det vildt mellan kaffedricka, balkongvisiter och browniestuggor, sen fick vi lov och avbryta operation skitprat pga tidsbrist, och hopp om att vi lyckas få ihop en dejt snart igen :)


Väl hemma igen så lagade jag och kottarna mat, eller ja, en kotte :) Den andra kotten hade fullt sjå att visa sin legorakets uppskjutning ;)


Michelle skalade potatis, laddade diskmaskin, torkade av bänken och slängde allt potatis skal när hon pustade ut och torkade händerna och sa: -"Mamma, jag tror jag har blivit vuxen nu *pust*"


Resten av kvällen blev spelkväll, vi hittade ett roligt online spel som det blev många varianter av, synd att vi inte är grymma på poker, för envisa är vi alla tre iaf ;)


När det var läggdags bad jag storasyster följa lillebror in till sängen medans jag bäddade rent i hennes säng, sen kom hon ut och kröp ner under täcket och pustade ur sig: "Fy va det är jobbigt att va mamma!"


Funderar på om jag ska slopa att be henne om några barnbarn, annars lär hon väl bli sjukpensionär runt 23 år ;)

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards