letsfaceit

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2010

En arslebredd??

Av Zara - 7 oktober 2010 21:22

Var till vårdcentralen idag och tanken har slagit mig många gånger, varför är vi så rädda för varann för?


Där sitter vi, 3 personer...i varsin soffa och tittar stint i varsin tidning med rädsla för att nån ska börja prata..

Alla tittar upp när nån går förbi och hoppas på att räddas ur väntrumsmardrömmen, alla småler lite artigt och otäckt trevligt mot varandra, viker ner blicken och tänker..

"-Faaaaaan, sätt dig inte bredvid mig...I-N-T-E bredvid miiiiiiiiiig, då måste jag vara artig och prata med dig också....åh puh, tack å lov, personen kunde inta en egen soffa att sitta själv i..skööönt!"


Vi är en besvärlig sorts människor, för tänk om jag hade tryckt ner mig i en soffa bredvid nån trots att det finns andra platser...vad tror ni hade hänt då??

Jo personen bredvid mig skulle chockat titta upp ur sin tidning och snegla åt mig och tänka: "åh nej, vad gör hon??"

och sen kallsvettas resten av tiden för att den socialt missanpassade läskiga tjejen bredvid trängt sig ned precis bredvid, som värsta jädra psykot!


Och tänk er ett buss senarium, där alla passagerare helst ska sitta med två arslebredd ifrån varann, åt alla håll, helst skulle alla ha en egen fyrkant med koner runt om...MY SPACE!

Tänk er då att ni sitter där, du och en passagerare till, ni sitter i varsin ände av bussen och en tredje passagerare kliver på och sätter sig bredvid dig, trots att det finns 57 lediga säten...

Tänk då, att det är vår allas referens på hur ett psykfall beter sig, hahaha!


Du skulle undra om personen var full, drogad, psykad, sjuk, fläng, dum, korkad och så skulle du känna dig hotad, trängd och illa tillmods förmodligen...Haha, rätt lustigt!


Oliver upptäckte idag att jag tagit fram finporslinet, torsdag å allt, och gick fram och ögnade dem och sa: "Vad ska du göra med dom här underbara muggarna, mamma?"

 

Haha, den gossen alltså ;)


Men det blev iallafall såna här till sist, tiggde åt mig receptet på Polkagrisdrömmar!

Typ polkagrismousse med digestivekex under, supersmarr!

 

Ja, det såg inte jättegott ut, okej då, men det VA det iaf ;)

Och muggarna var underbara!! SÅ DE SÅ!

 
 
Mally

Mally

7 oktober 2010 22:10

Ja, vi svenskar är faktiskt ett konstigt släkte.
Annat va det att åka buss i Sydafrikas kåkstäder. Där fick man minsann stå ut med att sitta i knät på folk man inte kände. Obehagligt och sjukt läskigt, för oss reserverade svenskar.

http://www.mally.bloggagratis.se

Zara

7 oktober 2010 22:22

Haha, underbart! Det hade varit en syn det! En svensk skulle ju nästan hellre gå än åka med ;)

 
jeppehegersten

jeppehegersten

8 oktober 2010 09:26

Ja det är märkligt, här vågar man knappt prata med varandra på bussen utan att oroa sig över om den andra tror man är galen eller packad...bra och rolig blogg..länkar gärna till den!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

8 oktober 2010 23:17

Haha, ja det är kanske bara om man är galen eller packad som man törs göra det också ;)
Skitkul att höra! Du får gärna länka :)

 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

9 oktober 2010 16:51

Huvudet på spiken!

http://firestarter.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 oktober 2010 17:43

Wow! Har faktiskt aldrig tänkt över det förut. För det är ju ganska märkligt egentligen att vi är så reserverade mot varandra.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Zara

9 oktober 2010 23:03

Haha, ja vi är ju det av nån underlig anledning :) Tänk i andra länder där dom t.om pussar varann på kinderna, med folk dom knappt känner och vi vill inte ens befinna oss i samma hiss som nån vi inte känner, haha!

 
anna-johanna

anna-johanna

9 oktober 2010 20:31

hejsan, fin blogg. Hur är det meed dig idag då? :)

Jag har en tävling på min blogg som heter veckans blogg var med och tävla där? Lycka Till! :)
ps: Alla har lika stor chans att vinna för att jag lottar ut vem det blir.

http://annajohannanilsson.bloggplatsen.se

 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

14 oktober 2010 16:46

Kollar in puckokommentaren ovanför, din länkning lyckades mao. Men herregud... hur orkar de?

http://firestarter.bloggplatsen.se

Zara

14 oktober 2010 22:39

Haha sad but true! Men woohoo till mig som lyckades med länkningen!! ;)

 
baraenjeppe

baraenjeppe

16 oktober 2010 00:31

Hejsan, vilken fin blogg...har en tävling på min blogg...där du leder just nu ;)
Kommentera mig så kommenterar jag dig.... ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Micro

27 oktober 2010 07:28

Haha jo visst känner man igen det där =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards