letsfaceit

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

HD står för Harley Davidson i min värld!

Av Zara - 14 oktober 2010 22:45

Men vad är det frågan om!?

Sen när slutade saker fungera som fortfarande fungerar?


Jag erkänner direkt så ingen börjar fundera: Hej jag heter Zara och är en riktig jävla tråkmåns när det gäller teknikprylar men det får väl ändå finnas gränser för dom som inte är det?!


Så fort platt tv:n kom, så var alla med "tjock" tv helt ute, riktiga nollor! Folk skäms över sina "tjockisar" och vill gärna ursäkta sig och säga att det snart kommer en 72" platt tv på plats, men skäms inte!

Var stolt över era tjockisar! Ni kommer aldrig hitta rätt i High Definition träsket ändå! Plasma, LED, LCD, HD, DH, BH, what the..?

Man kan inte ens skura bort fingeravtryck och kak-klet med vanligt vatten utan måste ha nån förbaskad special spray, redan där tappade tillverkarna bort mig.. HD står för Harley Davidson i min värld!  


Videon verkar också vara helt ute, vad ska jag göra nu med alla mina My little pony från det ljuva 90 talet ??

Och vad hände med minidiscen?


Vem behöver egentligen en Mp3, riktiga vänner, Mp4 och allt vad det heter, när du har film, musik, foto, kamera, internet och typ allt annat än en helt vanlig telefon att ringa med, i mobilen :-O


Missförstå mig rätt, jag gillar funktioner som kamera, sms och mms och kanske till och med, hör och häpna, en telefonfunktion i mobilen så att man kan ringa folk också, sen har jag lärt mig att bluetootha, that´s it!


Jag får verkligen nåt fel när det dyker upp nya prylar hela tiden, varför är alla så prylteknik galna?

Dessutom får man allt billigare om man ger sig till tåls och blir en "tönt" för ett par månader, då är playstation 47 ditt för 1.500:- istället för 8.500:- för då har redan playstation 48 kommit ut, och den gigantiska skillnaden förutom priset är namnet och en bättre nedkylningsmackapär :P


Jag minns fortfarande att jag var hemskt besviken när cd skivan kom, vilket jädra skräp, när kassett banden var så bra och poppis...

Ja jo, jag kan medge att jag kanske var lite väl vrång då, men jag har tvingats in i denna nya teknikbögs era, fy skäms! (och ja, jag vet att teknikbög inte är politiskt korrekt, men det är inte jag heller)


Vet ni, att i mitt vardagsrum behöver jag inte ens tända lampor, till och med mysbelysning är ute nu för tiden, för att tv:n lyser upp hela jäkla rummet, för att den är så stor så den behöver typ egentligen ett helt eget rum! Behöver jag säga att jag inte riktigt var imponerad av det köpet? ;)


Ja, teknik i all ära, men tills den dagen då min mobil kan göra mina hushållssysslor, betala räkningar och dona med trädgårdsarbete så tänker jag fortsätta vara vrång!

 
 
Johanna

Johanna

15 oktober 2010 07:59

I hear you! Teknik i all ära, men någon måtta får det vara...Nu har vi ingen platt-TV, bara två tjockisar från det gamla ljuva livet, men den ena av dom börjar bli lite smått kass, så det lär väl bli en plattis vad det lider, för tjockisar går väl knappt att hitta! :-P

http://drakmorsan.blogg.se

Zara

15 oktober 2010 12:07

Åh va skönt att det finns fler! Jag trodde jag skulle bli strypt med en mobilladdare över inlägget i fråga ;)
Bra där, tjockis och stolt! :D Ja, det går knappt att få tag i, och dessutom är platt tv billigare nu mer, det var det som hände mig, så tjock tv blir snart nostalgi *buhu*

 
R

R

15 oktober 2010 11:32

He he!! Det är mkt man ska haja :P

http://ruby.bloggplatsen.se

Zara

15 oktober 2010 12:05

Sure thing! ;)

 
L

L

15 oktober 2010 14:37

Du har en bild på dig själv "längst upp" eller vad man kan säga, hur har du fått dit den? :) jag är ny här, och har försökt nästan allting.. Jätte fin blogg btw :)!

http://louisececiliaa.bloggplatsen.se

Zara

15 oktober 2010 19:31

Tack så mycket :) Jag är ny här jag med, men inne bland inställningar kan man typ välja foto till headern istället för bild/bakgrund, där ska du kunna ändra det :)

 
Linda

Linda

15 oktober 2010 16:00

Jag håller med dig fullt ut !!
Det har blivit en hysteri att ha det senaste, vare sig det gäller i köket, bilen eller tv:n.

Tänk ljuva 80-talet !!

http://bidrottning.bloggplatsen.se

Zara

15 oktober 2010 19:30

Word!!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

16 oktober 2010 00:29

Som kille skall man ju vara teknikfreak...jag konstaterar bara att jag är nöjd över att få datorn att funka och att ibland få bägge mina högtalare till min gamla stereo att funka samtidigt..
Som du säger, när det kommer en ny pryl...om man absolut vill ha det, vänta ngra månader och få det för halva priset...!
Är ju själv "lätt" teknikovänlig och anser än i dag att vinylen är bättre än cd:n...*asg*

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

18 oktober 2010 19:55

Hmm är ditt verkliga namn Jeppe eller kan det vara Jeppelina?? Nej du kanske bara är en man av under, för det är nog första gången en man hållit med om teknikovänlighet :)
Aaaaaah....viiinyyyyyl...mmmmmmmm

 
jeppehegersten

jeppehegersten

20 oktober 2010 11:01

Jag har förstått att det hos vissa är höjden av "omanlighet" att erkänna sig totalt ointresserad av teknik, har dock aldrig kännt den pressen...så nog heter jag Jeppe iallfall..
Och ja...vinyyll är mmmmmmmmummmma..

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 12:47

Jag håller fullständigt med, och imponeras av att du inte hakar på! :)

 
riesling

riesling

1 november 2010 09:15

Åh, tack för att du finns. Jag har tjock-TV och den funkar utmärkt så det finns inga planer på att byta ut den (trots min 14-årings gnäll ...)
När jag skulle köpa en ny mobil till mig för ett år sedan så gick jag in och frågade lite i telefonaffären och blev visad en massa telefoner med en massa finesser men eftersom jag gav blanka fan i alla finesser så frågade jag om det gick att ringa på den? Det var det jag skulle ha den till? Ja, och så skicka sms dårå. Du skulle sett blickan jag fick ... Hehehehehehehehe!!!!!!

http://riesling.bloggplatsen.se

Zara

1 november 2010 12:15

Haha, jag kan tänka mig det! :) Tack för kiken! och du, fortsätt vara en stolt tjock tv tittare!! ;)

 
Peter

Peter

14 november 2010 02:47

H-D ;)

Gillar din blogg! Keep it up!!

http://joydivision

Zara

14 november 2010 12:25

En får tacka å buga :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards