letsfaceit

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Fredagsmys-Påtvingad ny lördag??

Av Zara - 1 oktober 2010 19:20

Det här med fredagsmys har verkligen smygit sig in i svenska vardagen, förut var det väl bara lördagsgodis eller är det bara jag som missat det hela?


Känns lite som att lördagen nästan får stå tillbaka för fredagsmyset, fast jag vet inte om det gör så mycket ;)

Det enda som jag kan säga som småbarnsförälder är att barn som gått på skola och dagis en hel vecka inte riktigt är på humör för fredagens bravader, de är övertrötta och det blir lite mer fredags grin och slagsmål syskon emellan  än mys faktiskt, på det visat skulle alla föräldrar göra sig en tjänst om dom hoppade över fredagen helt och körde stenhårt på lördagen istället ;)


Men vi är inte sämre här hemma, nu blandas dippen, kaffebryggaren är laddad, chips och ostbollar är upphällda och inom kort sitter man framför tv:n tills ögonen blir fyrkantiga ;)


Ha en supermysig fredagskväll allihopa med allt vad det innebär!


 


Nyss hemkommen disko tjej som kvällen till ära fick sminka sig när hon skulle dansa järnet :)

 
 
Ingen bild

:)

1 oktober 2010 20:00

fin blogg! :)

http://thisfuckingworld.bloggplatsen.se

Zara

1 oktober 2010 22:21

Tack detsamma! Och du, jag önskar verkligen att du har modet och styrkan att ta dig ifrån att bli misshandlad, än att du lär dig sätt hur man döljer det :-/ Ingen förtjänar att bli kränkt, och jag vet och förstår att det är jättejättesvårt, men jag håller tummarna att du ser ljus i allt mörker.

 
Charlies syster Lola

Charlies syster Lola

5 oktober 2010 08:54

Oohh,fredagsmyset... don´t get me started... har skrivit en mycket långt och mycket argt inlägg på min offentliga blogg (xecute) om detta TVÅNG! Jag har absolut inget emot att mysa med mina barn, men när samhället tvingar mig att göra det varje fredag oavsett hur dagen har sett ut och hur var och en mår... "Alla" fredagsmyser så det får man minsann höra om ifall det inte blir något just den fredagen, utan på lördagen istället eller nästa fredag eller en tisdagkväll. *gaaa*

http://firestarter.bloggplatsen.se

Zara

5 oktober 2010 23:06

Jag myser oftare än oftast med mina kottar, gärna helt fel dag, och är man kommunanställd så kan min helg lika gärna vara en tisdag-onsdag ;) Men jag kan säga att jag var rätt stolt när min son inte visste vad fredagsmys ens var när de hade diskuterat detta vid matbordet på dagis för typ ett halvår sen. En fröken kom och frågade om vi inte hade fredagsmys, för han hade svarat "jag vet inte, vi äter pannkaka!"
Meeeen nu sitter jag här i princip varje fredag iaf och har ågren över att jag glömde köpa sour cream dip! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards