letsfaceit

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

En milstolpe, något stort, nästan som att få barn! Fantastiskt!!

Av Zara - 23 december 2010 02:40

Hurra hurra!

Har ni lagt nåt intresse eller uppmärksamhet på att det var midvintersolståndet häromdagen?? Vi går mot ljusare tider nu!! Halleluja!


För såna som mig är detta en milstolpe, något stort, fantastiskt, ja nästan som att få barn!

Vintern är snart snart över, snart är det dripp dropp från taken och bar asfalt igen, man kanske kan våga sticka ut näsan utanför dörren igen!


Jag kommer slippa rulla ur en varm och go säng, släpa mig in i badrummet, klä mig med trippelt lager och skrapa rutor och borsta snö det första jag gör under mina 40 första minuter av vaken tid!


Jag är banne mig lycklig, lycklig över att jorden vänder tillbaka mot solen, hurra hurra!


Dessutom så har jag klurat ut varför det är mysigt med första och andra advent, och inte resten av adventarna.

Först börjar man tända ljus, lyssna på julmusik och pyssla lite, glad i hågen, lite myspys är det ju....för att sen få panik när tredje och fjärde advent närmar sig, då kommer ångesten..Snart är det julafton, jag har inte handlat nån mat, eller julklappar till nån, och vem fan kan vara tomte!!!..jag har inte ens tänkt tanken och det är 6 dagar tills lönen kommer och då är det bråttom!


Dessutom så kan man inte logga in nånstans på intärnätt utan att det står nåt om magsjuka, och dessa ska du ut i butikerna ihop med och kladda på samma grejer! Vad är ni för sjuka personer??

Sluta skriv om magsjuka, förstår ni inte att jag blir sjuk!!

När detta vedervärdiga ord ploppar upp på både nät tidningar och facebook, så knorrar det till i magen, det kan hända att jag blev sjuk i samma sekund jag läste det, ångest & oro!

Jag kan ta alla sjukdomar som går att härda ut/bota med Ipren eller Alvedon, men resten får vänta till typ trettondagen faktiskt!


Det är sannerligen lustigt med julen, ingen vill stressa, alla stressar ändå. Jag är ett typiskt exempel, och jag gillar planering, så det går absolut inte ihop med min oförmåga att hinna med och min tidsoptimism, men julen kommer att komma, och jag vill ju att mina kottar ska ha den bästa julen nånsin, och julen för mig är mys, mat, kärlek, gåvor, tomten, granen, kalle anka och ja, hela köret, jag vill inte vara utan nåt av det, och det sätter en del prestationsångest i själen minsann..


Man vill att allt ska vara perfekt, just denna dag, vilket gör att det är jävligt skönt att slänga ut skiten sen, nya tag, nya tider!


Men än så länge vill jag bara önska er alla en God Jul, och ja, för mig är det okej att ni stressar lite, men kom ihåg..bara lite!

 
 
Märtha

Märtha

23 december 2010 18:22

Har du tips på julklapp som passar alla? Jag vet att det brukar fungera med godis... Tipsa gärna, se gäna in på bloggen också. Kram!

http://jadore.bloggplatsen.se

 
Elize

Elize

23 december 2010 21:31

Fin blogg du har! Jag ääälskar oxå midvintersolståndet! Konstigt att det inte firas här i sverige. God jul på dej!

http://www.fyrelize.bloggplatsen.com

Zara

25 december 2010 22:03

Tusen tack! Ja det borde man faktiskt, det är ju underbart när mörkare tider blir ljusare! :) tack för kiken och god fortsättning!

 
jeppe

jeppe

11 januari 2011 18:05

Magsjuka ÄR äckligt!! grr...man undrar...ngn får magsjuka via sina händer...va fanken, hur går det till...handen på en dörr där ngn magsjuk varit och kladdat...sedan skall detta sprida sig ner i tarmen, då undrar man ju om vederbörande ändera suger på sina fingrar, eller om han/hon stoppar fingrarna ngn annanstans...brrrrrrr....

I övrigt vill jag bara önska damen en god fortsättning ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

11 januari 2011 18:46

Ja det kan man verkligen undra! :-O

Hihi, tack detsamma herrn! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards