letsfaceit

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

Fan vad snygg du är!

Av Zara - 18 december 2010 23:51

Ja, det kanske inte är så konstigt att vi är som vi är, att det finns mode & skönhetsprodukter som vi lägger ner grova pengar på hela tiden,

att barn i skolan inte får se ut som barn, och bryr sig mer om utseende än om lek eller att barn blir tonåringar innan de ens fyllt TON..


Vi ser ju fåfänga vart vi än vänder oss, den finns överallt och talar om för oss vad vi ska gilla och inte.


En person som är sjabbig/ofixad, och kommer i mjukisbyxor, gummistövlar och lila/mintgrön täckjacka från 1987 och söker ett arbete där denne t.ex kommer vara ett ansikte utåt har nog liten chans att klättra på den karriär stegen oavsett merit.

Helst ska man vara snygg som en 18-åring, vara 25 år så man har lite livserfarenhet, och med 30 års arbetslivserfarenhet, du ska ha barn så du lärt dig ansvar men du ska inte ha barn för du får inte VAB:a, du ska med andra ord inte finnas alls..De kanske vill anställa en enhörning?


Ingen vill äta på en resturang som är ordentligt omysig, kal och tråkig, möjligtvis hämta krubb för att maten där är ju så himla god, men du skulle knappast ta med din flickvän/pojkvän dit för ett frieri.


En tallrik där maten är påkastad är inte alls lika tilltalande som en tallrik där allt är upplagt tjusigt och det är påslängt lite löv och krafs, den ser genast mycket aptitligare ut, detta funkar nämligen även på pölsa!


Det finns plagg vi skruttar runt i hemma, som vi aldrig i livet skulle visa oss ute i, trots att det är det bekvämaste vi har i garderoben.

Och många kanske känner igen sig i skräckscenariot..en misslyckad hårfärgning :-O Mardöm! Då kan man ju inte visa sig ute på flera dagar förens det är åtgärdat, tänk vad folk ska glo och tycka att jag är gräslig..


Men varför är vi såhär? Varför handlar allt om det ögat attraheras av? Egentligen skiter väl jag i vem som sitter i receptionen nånstans bara dom är trevliga, ger mig det jag behöver och vill ha, och kan sin sak.

Men jag skulle säkerligen automatiskt gå till nån vars yttre tilltalade mig mer...


Det är ju samma sak även när vi shoppar vanliga matvaror, förpackningen gör oftast helhetsintrycket till nåt helt annat, antingen smaskigt eller B-igt, fast det kan innehålla exakt samma sak.. Och det här vet ju alla tillverkare om, och det vet vi också, men vi fortsätter att gå på det..om och om igen!


Människan alltså...jisses vilken komplicerad konstig bortskämd sjuk varelse.  

 
 
Syster

Syster

19 december 2010 09:12

Det där med maten,,, Mamma skiter ju fullständigt i hur det ser ut bara det är billigt?!

http://www.fridalenard.blogspot.com

Zara

19 december 2010 09:26

Haha, ja det finns alltid undantag, hon är smart vår mamma ;)

 
Ingen bild

www.lagomskadetvara.blogspot.com

23 december 2010 01:44

HAHAHAHA! Du hade bra tråkigt nu va? Var nätet SÅ dött att du var tvungen att kika in på bloggen?

Sov gott ;)

Zara

23 december 2010 02:40

Haha, precis så var det! :P
Nej, jag har faktiskt inte haft din bloggadress, tänkt frågat flera ggr, men vi har ju fullt upp med att prata skit om andra så det har inte blivit av, sen kom jag på att den kanske stod på din fejja, och mycket riktigt, där fanns den, då insåg jag att du typ bloggat i ett år och jag inte läst nåt av det, jag läste ju din andra braiga blogg, med fasttorkad dipp i kylen ;)

Sov gott ;)

 
Mally

Mally

3 augusti 2011 19:45

Men så plötsligt händer det...plötsligt går man och kärar ner sig och då spelar utseende (trots gräsligt gigantisk mustasch) absolut ingen roll längre

http://www.mally.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards