letsfaceit

Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Ta lite cred för fan!

Av Zara - 16 december 2010 22:51

Jag har haft tänkarmössan på mig igen, och kommit fram till att vi borde lära oss att ta emot beröm, MYCKET bättre!


Och även tillåta folk att faktiskt säga tack till svar, utan att vi anser att dom är fisförnäma divor!

Hur många känner DU som svarar tack, ett stolt tack, när du berömmer deras handlingar, utseende eller hem? Jag känner ingen!


Säger man -"Men gud va fin du var i håret!" blir svaret: -"jaha, jo tack men det är lite för kort, slitet i topparna och jag skulle ha slängt i en färg också"


Säger man:-"Wow, va fint du har hemma!" blir svaret: -"Jo ja tack, men jag skulle ha bytt ut skåpluckorna, gardinerna passar inte riktigt med tapeten och jag behöver dammsuga också"


Säger man: -"Du är verkligen jätteduktig på det där!" blir svaret: -"Haha, nej, den och den kan det här mycket bättre, och så missade jag det och det!"


Undrar just varför det är så, vet man med sig att berömmarna har rätt men törs man inte säga ett uppriktigt tack för att man är rädd att folk ska tro att man är en diva?


Eller går vi alla runt och tror att vi är sunkiga på allt?

Och ser sunkiga ut och trots att vi lagt 300 spänn på kuddfodral så har vi det sunkigt hemma också??


Hmm, tror inte det jag, men däremot vill vi gärna ha gott rykte, inte vill vi framstå som nån som tycker om oss själva, nej usch och fy och hu då!

 
 
Madde

Madde

16 december 2010 23:56

Håller med dig i det du skriver! Jag tror det är som du säger att det känns fult att vara stolt över saker man gjort, själv t ycker jag det är kul att få beröm och försöker att inte lägga till nått negativt bakom tacket :)

http://maddiiee.bloggplatsen.se

Zara

17 december 2010 00:01

Ja, det är konstigt hur vi är skapta, att vilja få beröm och bekräftelse hela tiden, men sen när vi får den, då vill vi inte riktigt ta emot den heller ;) Det är liksom aldrig bra! ;)
Bra gjort av dig, keep it going! :)

 
Vicke

Vicke

17 december 2010 10:36

Det har du helt rätt i, vi borde bli mycke bättre på det

http://animeraigimp.bloggplatsen.se/

Zara

17 december 2010 10:40

Och jag håller med dig! :)

 
riesling

riesling

17 december 2010 10:58

Det är Jante som spökar - Inte ska väl jag tro att jag är något ...
Jag som har blivit gammal och klok försöker så gott jag kan att ställa mig över det och försöker att möta komplimanger med ett: Tack!
Jag håller med om att det ju är lite konstigt att på en komplimang om ex. ett nytt klädesplagg svara: Äsch, den här ... Varför köpte jag den i så fall??????

http://riesling.bloggplatsen.se

Zara

17 december 2010 14:02

Mycket bra kommentar! Så jäkla sant! :) Jag förösker också tänka mig för, jag är ju precis likadan själv ;) Man vill liksom urskuldra sig det bra jämt ;)

 
Danne

Danne

17 december 2010 13:17

Inte jätteofta folk får höra possitiva kommentarer utan de är ibland snabbare att tala om de som är fel. Ja tackar alltid.
Sen är de tyvärr fult att tycka att man själv är bra på nåt, vilket ja ofta talar om att jag är :)

http://danneking.bloggplatsen.se

Zara

17 december 2010 14:03

Ja tyvärr är det ju så :(
Haha, bra där! :)

 
Alexandra

Alexandra

17 december 2010 19:04

Kan svårigheten med att ta komplimanger bero på dåligt självförtroende? Åtminstone tror jag att det är så hos endel människor. Jag själv är skitkass men övar. Mina barn är experter på att både ge och ta emot komplimanger så någonstans börjar jag bli lite van att höra komplimanger nu. Mycket svårare när någon utanför familjen ger komplimanger tycker jag.
Nä jag vet inte massa svammel men som någon skrev man får ju inte tycka man är bra på något

http://bkcv.bloggplatsen.se

Zara

18 december 2010 12:20

Jag vette tusan vad det beror på, ibland känns det nog mer som att det är rädsla för vad andra ska tycka om en :)

 
IL

IL

17 december 2010 23:58

Kan inte göra annat en hålla med dig! :)
Ha en jätte trevlig helg!

http://il.bloggplatsen.se

Zara

18 december 2010 12:18

Tack detsamma! :)

 
Mikaela(A)

Mikaela(A)

19 december 2010 13:35

Bra blogg! Det du skriver är verkligen bra! Ta gärna en titt på min blogg där jag skriver om allt i mitt liv, skolan,vänner, familjen och även mitt svåra förflutna! Jag vill gärna veta vad folk tycker om "nyårskyssen" så kom gärna och tyck till om det!

http://www.Mikaelalarsson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

www.lagomskadetvara.blogspot.com

23 december 2010 21:20

I måndags när jag var på väg in ropade grannen på mig, och sa "tack för i lördags". För på lördagen satt jag och höll henne sällskap när det brann i hennes hus, och hon ville inte vara ensam och hade ingen som kunde hålla henne sällskap.

"Det var så lite så" svarade jag. En typisk kommentar man kanske kläcker ur sig. Fast å andra sidan så var det faktiskt inget för mig på det viset. Det var inget besvär direkt. Dricka kaffe och babbla lite för att hon skulle kunna hålla sig något sånär klar i huvudet.

Men att säga "jo men varsågod!" låter så... elakt? uppkäftigt? jag vet inte?

Zara

25 december 2010 22:05

Exakt, en typisk svensk grej, det va så lite så! Nej, det var jättestort och det betydde ju jättemycket för henne, så istället för ett blygsamt "de va så lite så", borde man svara: "Ja, varsågod, jag kände mig faktiskt lite som en hjälte när jag höll dig sällskap, för egentligen hade jag inte tid! Men det skulle man aldrig säga ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards