letsfaceit

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Inarbetat motarbete!

Av Zara - 21 januari 2011 15:38

Men hallå, varför ska barn hela tiden motarbeta allt?


Jag har levt i snart 30 år, och det verkar som att jag inte lärt mig nånting, eftersom min kottar som levt i snart 9 respektive 5 år verkar ha en åsikt gentemot alla kloka förslag jag kommer med..


Lär de sig andra saker nu för tiden, än vad jag gjort under både dagis, låg och mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet?? Har jag missat nåt?


Några klockrena exempel följer här nedan:


-"Ta på dig en mössa, annars kommer du frysa" får svaret:

-"nähäe, kommer jag inte aaalls!"


-"Gå inte där, det är halt där" slutar upp med 4-5 steg på det hala stället, och svaret: -"Det är ju inte alls halt!" Och 1 av 5 ggr klarar dom sig från att slå halvt ihjäl sig, och det får man minsann äta upp sen.


-"Borsta bort tovorna ur håret innan du hoppar in i duschen, så blir det lättare att borsta sen" får svaret:

-"Tänker jag INTE, det går jättebra att borsta bort dom SEN!"


-"Om du sover nu, kommer du inte kunna somna ikväll" får svaret: -"Kommer jag visst det!"


-"Ät inget godis före maten, då orkar du inte äta sen" får svaret:

-"Så är det inte alls, jag orkar visst äta!"


Dessa svar kan ofta åtföljas av hög röst och en liten stamp i golvet, bara för att verkligen poängtera att mina år på jorden och min visdom är ungefär lika stor som en piss i havet..


Jag kan inte låta bli att undra om jag kan ha missat att lära dom vad samarbete betyder?

Nä just det, det har jag ju visst det, för att dom har då verkligen lärt sig samarbeta och hålla ihop...mot MIG! ;)

 
 
mittbarnharborderline

mittbarnharborderline

21 januari 2011 20:47

Ha ha ha....oj, det där känner man igen...men du, jag kan trösta dig med att när dom blir äldre så VET dom och kommer troligtvis att erkänna att du faktiskt hade rätt många gånger.
Lev och njut och se fram emot erkännandet :)
Kram på dig.

http://mittbarnharborderline.bloggplatsen.se

Zara

21 januari 2011 20:55

Haha, tack för ditt stöd, det var faktiskt precis vad jag behövde! :)

Jag känner själv igen det där med att behöva erkänna att mamma visst hade många rätt, iaf 8 av 10 ;)

Hihi, det SKA jag göra!
kram till dig och tack för kiken! :)

 
Peter

Peter

22 januari 2011 12:25

Är det bara mina barn som aldrig säger emot eller?! Mamman till dom säger att dom trotsar å tjafsar.... men det gör dom aldrig hos mig =)

http://pekkapukk.bloggplatsen.se

Zara

22 januari 2011 12:57

Välkommen tillbaka! :)

Haha, ja du är nog den enda! Vad är hemligheten? Om du besitter svaren, skriver du en bok om det..bums!! :)

 
Syster

Syster

23 januari 2011 13:25

JAG har boken du letar efter! Den heter samspelet i familjen ( som förövrigt Lady hittade på parkeringen, hon började busa med den, det roliga var ju att hon hittade den Nu, för du vet ju hur det är här) av Jesper Juul http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172320389

Otroligt bra bok!

http://www.fridalenard.blogspot.com

Zara

25 januari 2011 23:43

Om den låg slängd på en parkering är den förmodligen inte alls bra, nån stackars förälder som köpt den i hopp om att det skulle hjälpa, och sen dumpat den efter ett raseri utbrott när barnen vägrat ta på sig bältena ;)
puss på dig!

 
Ingen bild

www.lagomskadetvara.blogspot.com

24 januari 2011 22:49

Berättade jag för dig att Alexander gick ut barfota i gummistövlar igår och lekte. Han skulle INTE frysa, SÅ DET SÅ!

Behöver jag ens säga varför han kom in igen efter en stund? ;)

Zara

25 januari 2011 23:42

Du förstår precis ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards