letsfaceit

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Nice price whore!

Av Zara - 19 januari 2011 23:22

Man brukar ju säga att det är dom små sakerna som räknas, och det är väldigt sant.

Det finns nämligen små I-lands saker som jag gillar och som jag inte gillar.


Jag tycker t.ex inte om att betala överpris, detta beror of course på varan i fråga, men jag har verkligen seriösa problem med att betala 1000:- för ett par jeans, det är emot min religion och för mig helt ofattbart. Och min absoluta favorit mascara kostar 150 spänn, det är inte klokt, men för mig överkomligt eftersom den är bäst.


Jag kan inte heller förstå mig på Outlet?? Tjoohoo, jag hittade ett par dojor för bara 999:-...bara???? Oo

Och då är det halva priset, my god, tjänar vi så bra här alltså, så 1000 spänn för ett par skor är ett nice price??


Däremot gillar jag REA (får mysrys bara av att skriva det) REEEAAA! Och ställen som Dollarstore, ÖB, Rusta, Jysk mm-mm-mm!...jaja, kvalité hit å dit, men det beror faktiskt på vad man ska ha.


Och tänk när man får för mycket växel tillbaka, eller en vara inte blivit registrerad i kassan, det finns bara ett ord då....weehooo! :D

Däremot gillas icke när man fått betala 18.50 för mycket, då tar det inte lång tid innan man står och surar i kassan med kvittot i högsta hugg!


Och den där underbara känslan av att känna i en myntretur när man stoppat i parkeringspengar och hittar en guldpeng, en HEL tia! Weehoo! Remember, it´s those little thiiiings! ;)


En till sak som ligger bra till på min niceprice whore lista är 2 för 1, eller varför inte 3 för 1, och veckorabatter så som "den här veckan är det fläskytterfilé för endast 59 kr kg", hurra, hurra praise the lord!


När jag var yngre, var jag supersugen på en jacka för 500:-, spanade på den i veckor.

Jag putsade fönster på byns affär i en hel dag för att tjäna ihop till den, men sen när jag stod där och klämde på den i affären, slog det till, femhundra spänn...för en jacka..njaaaeee...Och jag gjorde nåt mycket roligare för pengarna! Allt slit var inte värt den där jackan till sist, 250:- hade varit ett rimligt pris, ett nice price ;)


Jag kanske bara räknas som snål, eller så inser jag värdet i pengar, och allt man kan få istället, jag betalar hellre för upplevelser än prylar.

 
 
Syster

Syster

20 januari 2011 12:13

Ehm? Hur var det? Var det du eller jag som är släkt med mamma?

http://www.fridalenard.blogspot.com

Zara

20 januari 2011 13:01

Tror vi båda ärvt varsin gen ;)

 
Annci

Annci

20 januari 2011 15:51

Trillade hit via "rampljuset" och skrattade mig igenom inlägget. Det är som att jag själv skrivit det. Är av EXAKT SAMMA åsikt. Och jag har sagt att om (vilket gud förbjude) min dotter (nu 5 år) börjar dra åt spenderar-hållet då skickar jag henne som utbytesstudent till Afrika ;-)

Jag älskar åxå Rusta, Dollarstore (passar på när jag är norrut, finns inte i huvudstaden) och Jysk. Men affären med stor A är ändå Ullared. Den är min husgud numera ;-)

Och så älskar jag loppis. Sen dottern började på dagis har ALLA kläder (utom trosor) inhandlats på loppis. De gånger hon får nå´t nytt så berättar hon gärna att den här mamma minsann köpt på en riktig affär ;-).

Jag anser inte att det är snålhet alls. Snarare att man är jävligt smart, sparsam och miljömedveten (i alla fall om man kör loppis).

Och att lägga det på upplevelser är ju f*n så mycket bättre. Det är det som är livet! För vem är lyckligast när den tar ner skylten - den som har mest saker eller den som upplevt mest. Det sistnämnda enligt mig. Så vi fyller livet med resor. I år blir det minst 3 stycken - Berlin, Grekland och Thailand/Malaysia :-)

Ha det gott och spara på!

http://www.hultstrom.nu

Zara

20 januari 2011 17:13

Åh tack för kiken och en underbar kommentar!
Haha, barnen i afrika nämns ofta här hemma, och utbytes student låter toppen, ska vi samskicka?? Billigare porto då ;)

Är i princip uppfödd på loppis, blir inte jättemycket sånt för mig tyvärr, då de är ganska dyra här i krokarna, men vi har myrornas och det gillas, dock ligger den mitt på stan, och som du förstår är jag inte där såå ofta ;)

Åh Ullared!! En dag ska jag ta mig dit, finns ju inte här i krokarna heller :(

Ha det gott du med, du smarta kloka kvinna och hoppas ni får det underbart på era resor!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards