letsfaceit

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Kärringstörd!!

Av Zara - 12 november 2010 19:17

Nedanför mitt place finns en liten liten gata med 2 små hyreshus och ett par öde sådana också, även några garagelängor.

Där finns även min postlåda.


Det låter småby mysigt och trivsamt, men icke!

För detta är även ett mycket populärt hundrastnings stråk, där en del hemskt populära hundägare rastar sina hundar vid min postlåda, det är tydligen bättre att låta sin hund pissa och skita precis vid min låda, istället för på andra sidan där det inte ens bor nån, eller varför inte bara se till att hunden gör sina behov en skvätt längre bort?


Ska jag behöva hoppa stavhopp till min egen postlåda, på en väg som är 100 meter och där stolpen till min postlåda upptar ungefär 10 centimeter?


När jag är ute och ser nån vovveägare nonchalant titta bort medans deras hund urinerar ner hela området runt och på min snigelpostlåda, eller kanske tar en dump, så börjar håret färgas grått, det blir kortare och permanentat, ögonlocken börjar hänga, ett par skäggstrån växer ut på hakan, fåror och rynkor på överläppen blir tydligare,

tänderna börjar glappa, naglarna gulnar, höften börjar värka,

ryggen blir krokig, rösten darrig och skrapig, och jag hittar ett medlemskort till PRO i fickan.


Jag blir en kärring!! Och riktigt riktigt kärring störd!

Jag vill springa ner med en spade och ta hundskiten och kasta i ryggen på vovveägaren och leta reda på dennes adress och pissa på deras garageuppfart!


Hur svårt kan det va? Låt inte hunden gå där, eller ha åtminstone respekten och plocka upp skiten!


Det finns faktiskt en hel del andra som går förbi med sina hundar, som aldrig skulle göra så, de skulle inte låta sina hundar göra sina behov där, för de är normala trevliga personer med folkvett, som ska få en liten slant av tant Zara och kanske en stenhård kanelbulle och jäst hallonsaft, medans jag visar fotografier från min ungdom....för det är folk som dom, som gör att jag återgår till att vara 29 år igen!

Kärlek till dom!    

 
 
Ingen bild

sarenskan

14 november 2010 09:54

man ser dig framför sig, det är ingen fin syn zara... men rolig. Du kanske skall införskaffa en beige trenchcoat, pumps å ett par riktigt blaffiga brillor... pasar en gamal kärring som du.

Zara

14 november 2010 12:27

Du har sannerligen en poäng där! Frågan är, hur gör hulken? Jag kanske måste bära beige trenchcoat för jämnan för att följa med den totala förvandlingen?

 
Peter

Peter

16 november 2010 09:53

Hahaha vilken underbar beskrivning på förvandlingen =) Men när det gäller hundrastningen så är det ägarens skyldighet att plocka upp efter dom små liven... Det är bara blinda/synskadades ledarhundar som är fråntagna den regeln och det finns ca 300 ledarhundar i landet och jag tror inte att nån av dom är i närheten av din postlåda ;) Konfrontera ägarna och tala om vad som gäller... gärna med ett baseball-trä i högsta hugg hahaha

Kram på dig!

http://pekkapukk.bloggplatsen.se

Zara

16 november 2010 20:24

Förvandlingen är tyvärr ren och skär sanning! ;)
Höhö, ja jag ska nog hitta nåt hårt i förrådet och bosätta mig där nere ;)
Nej, vore det en ledarhund hade jag nog inte alls utvecklat kärringsyndromet!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

20 november 2010 00:17

sarenskan//
vad är gamal ? ngt Egyptiskt ord?....
Sedan är det så att "kärringar" gnälliga och medvetna är bra mycket sexigare än en 18 åring som inte kan stava!

Sedan tror jag att iof att Zara skulle vara mycket vacker i en trenchcoat och ett par blaffiga brillor!

I övrigt som hundälskar håller jag med att det finns allt för många hundägare som verkar skita...hmmm ja just skita i att plocka upp lilla vovvens skit...hade en sådan där jag bor, men efter att jag sakligt(relativt) förklarat att om jag såg den lilla vovvens bajs ligga på marken utanför porten igen så skall jag ta upp den och slänga ner den i brevinkastet där den lilla vovven bor så upphörde det..;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

21 november 2010 22:43

Hihi, du är väl en riktig gentleman Jeppe! Sarenskan är en vän, sådär härligt ironisk, så hon menar inget illa :)

Så du tror beige kan vara min färg alltså, det måste prövas! :)

Haha, underbart! Jag kanske borde prova att åtminstone hota med kasta den i ryggen på ägaren...Bara det att det inte är EN utan minst TIO :-/

 
baraenjeppe

baraenjeppe

23 november 2010 13:32

Ajdå, sorry Sarenskan! Jag är för gammal för att förstå ironi ;)
Zara/tio? det blir mycket bajskastande alltså... ;)....har du testat beiget ännu? och blaffiga brillor? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Zara

23 november 2010 15:45

Sarenskan får ta det den här gången, inte varje dag man blir försvarad av en sann gentleman i lagom ålder för att inte hänga med i ironiska sammanhang ;)

Ja, det lär bli ett heltidsarbete, men det lär väl bli runt jul, när man har semester och har tid att sitta skitpass dygnet om ;)
Då åker både brillor och trenchcoat på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards