letsfaceit

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Feel NO pressure!!??

Av Zara - 19 oktober 2010 19:55

I dagens samhälle pressas vi ganska duktigt både av ideal och livsstil,

och det är fan inte konstigt att man är ihjälstressad när fötterna ska filas, smörjas och det ska klippas naglar, och eventuellt ska dom målas också, benen ska rakas, smörjas och brungräddas.


Låren ska vara cellulitfria såsom rumpan och bikinilinjen ska rakas och det ska göras knipövningar.


Magen ska tränas, biceps och triceps med för den delen, det ska joggas, powerwalkas med stavar och springas på Friskis&Svettis och yoga,

Maten bör vara antingen fettfri, kalorisnål, sockerfri, tallriksmodell, kolhydratfri eller kolhydratöverdriven, eller kanske vägas och mätas på tvär och längd. Dessutom får du säkerligen i dig alldeles för lite omega-3-6-9-18, ABCDEFG vitaminer och zink, mineraler, järn, magnesium och de andra tungmetallerna du faktiskt FÅR i dig, typ som bly, är FEEEL!


Brösten ska vara i god kondition, snygga underkläder ska inhandlas, helst för att hålla tillbaka det som gärna vill ramla över.

Man ska inte ha gäddhäng, helst vara brun året om, men passa dig för att pressa solarium, då blir man sjuk.


Armhålor ska vara lena som babystjärtar och inga röda prickar, aja baja! Händerna ska vara mjuka och lena, helst långa vårdade naglar eller korta om man så önskar, det ska filas, slipas, målas och klippas även här!


Läppar ska smörjas och målas, tänderna ska borstas, tandtrådas, floursköljas och tungan ska skrapas, näsan ska vara hårfri såsom överläpp och haka, ögonbrynen ska plockas och mascaran ska på, kanske en och annan ögonskugga med, gud förbjude om man skulle se trött ut!

Man ska rolla under ögat med koffein så inga mörka ringar uppenbarar sig, ögonbryn ska plockas och ansas.


Håret ska klippas, tvättas, fönas, plattas, friseras, inpackas, färgas och ha volym, i med vax, spray, glans, silicondroppar och diverse annat smått och gott.


Det ska smörjas, spolas, skuras, noppas, plockas, fixas och donas, och på allt detta ska man jobba, vara flexibel, framåt, social, driftig, kompetent, plugga extra, ha det fint hemma-både inne och ute, det ska umgås med släkt och/eller vänner, renoveras, målas, möbleras, dammas, handlas, tvättas, städas.


Man ska vara en god vän, god flickvän/fru/sambo, god mamma, god dotter/syster/moster/faster you name it!


Man ska vara uppdaterad med senaste nyheterna, politik, musik och film! Du ska vara berest och världsvan, ha den senaste modellen av allt, snygg outfit, vara en partyprinsessa utan att skämma ut dig!


Och slutligen.... Du får icke ha några laster!!


Men.... feel no pressure!! ;) 

 
 
isabella

isabella

19 oktober 2010 21:54

hahaha!! sant helt klock rent inlägg!!! de är ju idealet idag, ganska irriterande :@ nu ska man vara "fejk" inte orginalet som det var förut!! :S:S

http://belllzz.bloggplatsen.se

 
Catti

Catti

19 oktober 2010 23:37

Mittiprick!!!!!

http://www.catti.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 10:40

:D

 
Danne

Danne

19 oktober 2010 23:50

Tur att man inte är tjej :)

http://danneking.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 10:40

Haha, nåja, man kanske skulle ha skrivit ihop en för män med, ni har en del att pyssla med ni med ;)

 
Peter

Peter

20 oktober 2010 08:53

Så jävla rolig blogg =) Du skriver fantastiskt roligt och träffsäkert :)

*kram*

http://pekkapukk.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 10:39

Tusen tack! come again! :D

 
Sharp

Sharp

20 oktober 2010 11:23

Alla har ett val, antingen går man på alla säljknep och följer drevet eller så håller man sig till sitt. Men du har en poäng i vad du skriver. Handlar väl om mognad och trygghet i sig själv i slutändan om man hakar på tåget. Till Danne ovan: tror killar är marginellt förskonade från kraven men där finns en annan kravbild. Beroende på var man bor landet.. Fast fila fötterna och oroa sig för celuiter gör vi kanske inte..hehe

http://www.sharp.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 12:49

Ja det är mycket sant, man väljer helt själv vad man engagerar sig i men jag håller oxå med om poängen ;)

 
Vivi

Vivi

20 oktober 2010 12:39

Ha ha ha...fasen vad bra skrivet, hoppas det är oksj att jag länkar till dig, ditt inlägg får bli mitt "dagens inlägg" i morgon :)

http://www.missvivis.se

Zara

20 oktober 2010 12:46

Tack å bock! :) Haha, det är helt okej! :)

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

20 oktober 2010 15:01

Fasen vilket bra inlägg!=)) Fick mig ett par goa skrattanfall, för det mesta stämmer! Jag är dock en ganska laidback tjej/kvinna som anser att jag får se ut precis som jag vill och känner för och passar inte det så kan det kvitta. MEN...hrrm...jag äter efter en viss metod så lite passar jag in i din beskrivning!=))

Mvh Åsa-Maria

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 21:51

Haha, tack å bock! :)
Ja, jag kan inte påstå att jag gör allt det där heller, men en del saker får man ju lov att göra, vare sig man vill eller inte..typ tandtråda :-/ Jag är också lchf:are ;) Men jag är ur balans nu, ska bege mig tillbaka NU! I morgon är en bra dag ;)
Ha det gott!

 
Björn

Björn

20 oktober 2010 15:27

Jag gillar också både ditt sätt att skriva och att du har nåt att säga! När man läser det här förstår man varför det är så många som kommer till mig för att dom har bränt ut sig....

http://meraliv.bloggplatsen.se

Zara

20 oktober 2010 21:47

Tusen tack! :) Nej, det är inte konstigt att det blir kortslutning ibland :(

 
Sandra

Sandra

21 oktober 2010 11:21

Hahah bra du skrivet! :)

http://scenbloggen.com/sandramagnusson

Zara

21 oktober 2010 11:30

Tack :)

 
Ingen bild

Lina

26 oktober 2010 10:31

SÅ sant! Vi borde samla oss till kollektiv protest, våga vägra perfektion! Kulig blogg btw!

Zara

26 oktober 2010 13:20

Niger och bockar!

 
Katarina

Katarina

4 november 2010 10:16

Så klockrent!

http://katarinas.bloggplatsen.se

Zara

4 november 2010 12:47

;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zara - 11 december 2011 00:03

För att läsa inlägget du nyss såg reklam om klickar du på följande länk, helt enkelt:   http://letsfollowourlust.blogspot.com/   Lämna alla kommentarer där, för här inne kan jag varken publicera eller svara på dom, fråga mig inte varför, fråg...

Av Zara - 13 augusti 2011 23:36

Bloggplatsen har tyvärr tröttnat ur på mig ser det ut :(   Jag kan inte spara inlägg, ladda upp bilder, svara och spara kommentarer utan att få uppdatera sidan en miljon gånger och ibland kan jag inte ens logga in. Så nu har jag gett upp och fl...

Av Zara - 31 juli 2011 23:52

Nu pratar vi inte rynkor, framfall, grått hår och skägg på hakan, men det känns ju inte så där vidare värst långt borta faktiskt.Efter ett par nätter nere i parken i byn, på onyktert vis, vaknar jag nämligen upp lördag morgon och hade precis fyllt 75...

Av Zara - 27 juli 2011 23:38


Jajemen, vart hör den här bilden hemma mån tro?? Gissa bilden och vinn en länkning eller nåt sånt!     ...

Av Zara - 21 juli 2011 00:27

Vad har hänt med mig??!!   I veckan som var, hälsade jag på min mamma och syster i norraste norrland och var på tivoli med barnen, och jag börjar inse att jag är en äkta mamma i övre ungdomsålder! :-O   För det första har jag dödsångest när j...

Vadå? Är det onsdag?

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Queen of the castle!


I´m one of those ladies who can´t ware white without getting dirty!

Skriv en kråka :)

Bring it on!

2 besvarade frågor

Read me!

Senil Arkiv

Omröstning

Avsluta meningen! Den här bloggen är...
 ..Fullständigt fantastisk!
 ..Alldeles alldeles underbar!
 ..Klarar mig inte utan!
 ..Har den på Bloglovin of course!

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Bör följas slaviskt

RSS

..Oo..

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bloglovin´

bloglovin

Skapa flashcards